Jumaat, 25 Oktober 2024

UFO 'kunjungi' pangkalan tentera udara di Amerika Syarikat


Pangkalan Tentera Udara di negeri Indiana, Amerika Syarikat (AS) menjadi lokasi panas terbaharu bagi objek terbang tidak dikenali (UFO) selepas penduduk melihat sejumlah 'bola lampu' yang bergerak pantas dan bercahaya di langit, lapor portal berita MailOnline pada 24 Oktober 2024.


Ramai orang di Kokomo yang terletak hanya 20.92 kilometer dari Pangkalan Simpanan Tentera Udara Bersama Grissom melaporkan melihat lampu-lampu berkelip sebelum hilang di langit.


"Apa itu? Saya rasa ia adalah UFO dan saya benar-benar tidak selesa untuk tidur malam ini," kata seorang penduduk tempatan.


Penampakan luar biasa itu, kebanyakannya dilaporkan pada 7 Oktober lalu.


Penampakan serupa pernah berlaku berhampiran lokasi tentera termasuk Pangkalan Bersama Langley-Eustis di negeri Virginia di mana beberapa pegawainya melaporkan melihat lampu merah, hijau dan putih berkelip dan bergerak laju.


Penampakan objek misteri di Indiana itu bagaimanapun dikongsi oleh orang awam di internet di mana pakar-pakar mengkaji untuk mengenal pasti sumbernya. 


Disebabkan tiada penjelasan telah diberikan secara terbuka oleh kakitangan Tentera Udara AS tentang kehadiran UFO, ada yang mencadangkan lampu itu adalah suar yang dijatuhkan dari pesawat, mungkin kapal tentera.


Tetapi seorang saksi berkongsi bukti radar cuaca doppler kehadiran UFO 'segi empat tepat besar' dengan 'gelombang kejutan wap yang jelas' dilihat pada pagi selepasnya, 8 Oktober.


Seorang warga tempatan tanpa nama telah menyerahkan laporan kepada Pusat Pelaporan UFO Kebangsaan (NUFORC) pada 8 Oktober tentang peristiwa yang mungkin berkaitan.


Orang itu menyatakan bahawa pencerobohan ringkas pada radar cuaca doppler menunjukkan apa yang kelihatan seperti UFO segi empat tepat besar yang meluncur laju. - Sumber Daily Mail.


Sejumlah UFO kelihatan dekat Pangkalan Simpanan Tentera Udara Bersama Grissom. - Foto Foto Reddit/littlespacemochi.
This Is The Newest Post


EmoticonEmoticon