Khamis, 3 Oktober 2024

Lelaki diberkas rakam jiran, wanita bujang mandi waktu malam


Seorang lelaki berusia 54 tahun diberkas selepas dipercayai merakam jirannya yang juga gadis sedang mandi di Taman Seri Duyong di Melaka minggu lalu.


Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Christopher Patit berkata, kejadian disedari mangsa berusia 27 tahun selepas ternampak tangan suspek di tingkap bilik air rumahnya kira-kira pukul 9 malam, 26 September lalu.


"Mangsa yang terkejut segera menjerit dan memaklumkan kejadian tersebut kepada adik lelakinya yang kemudian keluar untuk memeriksa, namun suspek sudah melarikan diri.


"Pemeriksaan rakaman sistem televisyen litar tertutup (CCTV) di rumah itu mendapati suspek adalah penduduk yang dikenalinya di taman perumahan berkenaan," katanya kepada pemberita hari ini.


Tambah Christopher, menerusi rakaman CCTV tersebut, suspek juga dilihat menceroboh kediaman mangsa dengan memanjat pagar di bahagian belakang rumah.


"Lelaki itu kemudian datang menyerah diri di balai polis sebelum ditahan pada pukul 8.30 malam tadi. Suspek direman selama tiga hari bermula hari ini.


"Kes disiasat mengikut Seksyen 509 Kanun Keseksaan dan Seksyen 14 Akta Kesalahan Kecil 1955," katanya.


Suspek diiringi anggota polis ketika dibawa ke Mahkamah Majistret Ayer Keroh, Melaka untuk mendapatkan perintah reman. - Foto Kosmo Online.
This Is The Newest Post


EmoticonEmoticon