Isnin, 23 September 2024

Warga asing sengaja lompat depan kereta mengakibatkan kemalangan sudah ditahan

 

Seorang warga asing ditahan kerana disyaki dengan sengaja melompat ke arah kenderaan yang sedang bergerak sehingga mengakibatkan kemalangan di Bandar Sungai Long, Kajang pada Selasa lalu.


Kejadian itu tular selepas rakaman kamera papan pemuka memaparkan seorang lelaki berbaju merah berdiri di bahu jalan dan tiba-tiba melompat ke arah sebuah kenderaan yang sedang bergerak lalu terjatuh akibat dilanggar kenderaan terbabit.


Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Naazron Abdul Yusof, berkata suspek yang juga seorang pekerja pembersihan ditahan di sekitar Bandar Sungai Long, jam 6 petang semalam.


"Kejadian dipercayai berlaku pada 11.53 pagi, 17 September lalu membabitkan seorang lelaki berbaju merah dan berseluar hitam.


"Suspek yang hanya cedera ringan meninggalkan tempat kejadian sebelum sempat diambil butiran atau pengenalan dirinya," katanya dalam kenyataan semalam.


Dua kenderaan rosak akibat perbuatan lelaki warga asing berusia 32 tahun berkenaan.


Katanya, motif kejadian masih dalam siasatan dan tahap kesihatan mental suspek berkenaan belum dapat ditentukan setakat ini manakala ujian saringan air kencing ke atas suspek didapati negatif.


"Suspek ditahan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 336 Kanun Keseksaan kerana membahayakan nyawa atau keselamatan diri orang lain yang boleh dihukum penjara tiga bulan atau dengan RM500 atau keduanya sekali.


"Siasatan turut dijalankan mengikut Seksyen 6(1)(C) Akta Imigresen 1959/63 kerana tidak memiliki dokumen pengenalan diri," katanya.


Lelaki warga asing ditahan selepas disyaki sengaja melompat ke arah kenderaan yang sedang bergerak sehingga mengakibatkan kemalangan. - Foto PDRM.


EmoticonEmoticon