Ahad, 1 September 2024

Bermula dengan pergaduhan mulut, lelaki tikam rakan sekerja


Seorang lelaki maut apabila ditikam dengan sebilah pisau dalam satu insiden perkelahian yang berlaku di pinggir jalan raya Pamulang, Banten, Indonesia pada Jumaat (30/08/2024).


Mengesahkan insiden itu, Ketua Polis Tangerang Selatan, AKBP V Inkiriwang berkata, kejadian bermula dengan pergaduhan mulut antara kedua-dua mereka.


"Sebelum itu, mereka bergaduh mulut dan ada perkataan mangsa yang menggores hati suspek yang diungkapkan ketika mereka bersama kawan-kawan yang lain.


"Oleh kerana itu suspek naik berang lalu berniat mahu membunuh mangsa," katanya dalam satu sidang media pada Sabtu.


Mangsa sebelum itu sempat dikejarkan ke hospital berdekatan, bagaimanapun dilaporkan sudah meninggal dunia.


Sementara itu, klip video yang memaparkan pergaduhan mereka tular di media sosial dan mendapat pelbagai reaksi daripada warga maya.


Difahamkan kedua-dua mereka bekerja sebagai pengawal keselamatan di sebuah kilang dan saling mengenali.


Menurut seorang pekerja kilang yang mengenali kedua-dua pengawal keselamatan itu berkata, kekecohan itu didakwa dicetuskan oleh pergaduhan yang telah berlaku di kilang tersebut. Bagaimanapun, dia mengakui tidak mengetahui secara pasti punca pergaduhan itu berlaku.


"Selalunya masalah kerja, semalam bergaduh. Saya tidak faham masalah yang jelas, setahu saya bergaduh semalam," jelasnya.


Menurutnya, Suspek disyaki menunggu mangsa pulang selepas bekerja syif malam di kilang. Mangsa telah dipintas dan ditikam oleh suspek sehingga dia terbaring berlumuran darah.


"Pada pukul 7 pagi itu saya melihat mangsa masih berada di kilang, bersiap-siap untuk pulang ke rumah," katanya.


Menurutnya, kekecohan itu telah menarik perhatian pengguna jalan raya. Suspek yang cuba melarikan diri segera dikejar penduduk dan berjaya ditahan. 


Suspek kini sudah ditahan polis berserta barang bukti iaitu sebilah pisau yang digunakan suspek ketika membunuh mangsa. - Sumber iNews.id.


Mangsa sempat dikerjakan di hospital berdekatan sebelum dilaporkan meninggal dunia. - Foto Istimewa.


EmoticonEmoticon