Selasa, 13 Ogos 2024

Pertandingan menatap wajah bekas kekasih paling lama

 

Menjelang sambutan kemerdekaan Indonesia yang disambut pada 17 Ogos ini, masyarakat di Jawa Barat mengisinya dengan pelbagai aktiviti, ini termasuk mengadakan pertandingan yang pelik dan unik.


Antara pertandingan yang pelik termasuklah penganjur mengadakan pertandingan menatap wajah bekas kekasih paling lama.


"Perlumbaan itu berlangsung pada 11 Ogos lalu di desa Salam Jaya Kecamatan Pabuaran Subang Provinsi Jawa Barat," lapor portal berita Sumeks.co yang memetik hantaran Instagram penduduk.


Menerusi klip video hantaran itu memperlihatkan peserta yang kesemuanya lelaki masing-masing berlumba menatap foto wanita cantik yang dianggap bekas teman wanita mereka.



Mereka masing-masing ditemani oleh isteri yang terlihat memberi sokongan bagi membolehkan pasangan mereka memenangi pertandingan berkenaan.


Memang luar biasa, namun pertandingan unik memeriahkan Hari Kemerdekaan Republik Indonesia ini mengundang gelak tawa orang ramai yang melihatnya.


Bagaimanapun hadiah kepada pemenang tidak didedahkan kepada umum.


Tarikh 17 Ogos setiap tahun merupakan ulang tahun Hari Kemerdekaan Indonesia daripada pemerintahan kolonial Belanda pada 1945.


Seperti tahun-tahun sebelumnya, sambutan kemerdekaan atau dikenali sebagai 'tujuhbelasan' oleh penduduk tempatan disambut dengan pelbagai aktiviti antaranya pertandingan menangis paling lama.


Para peserta kelihatan bersemangat memegang gambar seorang wanita cantik dan menatapnya. - Foto Sumeks.co.


EmoticonEmoticon