Selasa, 27 Ogos 2024

Penumpang tergantung di udara ketika ribut selepas permainan Sky Screamer tergendala


Tergantung di udara selama 10 minit ketika ribut bukan suatu pengalaman indah, namun itu yang ditanggung pengunjung sebuah taman tema di Mexico.


Kejadian dilapor berlaku Ahad minggu lalu selepas permainan dikenali Supergirl Sky Flight tergendala ketika angin dan hujan lebat, membiarkan pengunjung tergantung di ketinggian 200 kaki.


Sebuah video menunjukkan bagaimana mereka terperangkap dalam perjalanan di udara dikelilingi oleh hujan dan kabus. Ada diantara mereka dilihat 'bergetar ketakutan'.


Mangsa, Omar Hernández Medrano dilapor UPI berkata, pada awalnya permainan yang turut dikenali Sky Screamer itu berfungsi baik, sebelum ia tiba-tiba berhenti di udara.


"Saya dan rakan terkandas di ketinggian lebih 100 kaki di udara selama kira-kira 10 minit sebelum dipindahkan (diselamatkan)," katanya.


Six Flags Mexico dalam kenyataan berkata, ribut menyebabkan beberapa permainan berhenti beroperasi buat seketika.


Katanya, pihaknya mematuhi semua prosedur keselamatan yang ditetapkan dan permainan mula beroperasi semula pada lewat petang.


Difahamkan, tiada kecederaan dilaporkan susulan insiden berkenaan. - Sumber Daily Mail.


Penumpang tergantung di udara selepas permainan Supergirl Sky Flight tergendala akibat ribut di Mexico City. - Foto Daily Mail.


EmoticonEmoticon