Isnin, 26 Ogos 2024

Gara-gara adik mengadu, abang tikam bapa hingga maut bengang dimarahi


Seorang anak tergamak menikam bapanya hingga maut gara-gara bengang dimarahi berpunca adiknya yang mengadu. Kejadian berlaku di di Desa Kesugengan Kidul, Kecamatan Depok, Kabupaten Cirebon pada Jumaat, 23 Ogos lalu.


Ketua Kampung Desa Kesugengan Kidul, Wardinah yang mengesahkan kejadian itu berkata, kejadian memilukan itu terjadi sekitar jam 3.30 petang (waktu tempatan) di belakang rumah mereka.


"Kronologinya begini, suspek pada mulanya pergi ke sungai yang terletak hanya 300 meter dari rumah, yang pada masa itu dia melihat adiknya sedang mencuci baju.


"Suspek kemudiannya melempar batu kepada adiknya, Aam, 24, yang membuatkan dia pulang dan mengadu kepada ayahnya," katanya kepada pemberita pada Sabtu (24/8/2024).


Susulan aduan adiknya itu, ayah suspek Jana, 79, segera pergi ke sungai lantas memarahi suspek K, 29, sementara Aam meneruskan kegiatannya membasuh pakaian dan mandi di sungai.


Maka dari situ berlakulah pertikaman lidah antara mereka, hingga akhirnya suspek mengeluarkan sebilah pisau.


"Pisau sepanjang 15 sentimeter itu digunakan suspek untuk menikam mangsa di bahagian perut sehingga mangsa meninggal dunia," katanya lagi.


Selepas kejadian itu, Aam yang melihat bapanya terbaring tidak berdaya segera meminta pertolongan.


Sementara itu, pelaku masih berada di lokasi malah sempat mencuci pisau yang digunakan untuk menikam bapanya.


Wardinah turut menambah, pelaku kemudian pulang ke rumah dan mencari Aam.


Setibanya di hadapan rumah, K memukul Aam dengan bongkah kayu berisi paku menyebabkan Aam mengalami kecederaan di kepala dan terpaksa mendapat dua jahitan.


Suspek kini telah ditahan polis dan akan dibawa ke balai polis Cirebon untuk tindakan lanjut. - Sumber Tribun Jabar.


Lokasi rumah mereka yang berada di Desa Kesugengan Kidul, Kecamatan Depok, Kabupaten Cirebon. - Foto Eki Yulianto/Tribun Jabar.

Lokasi K menikam ayahnya hingga mati di Desa Kesugengan Kidul, Kecamatan Depok, Kabupaten Cirebon. - Foto Eki Yulianto.

Lelaki disyaki pembunuh terbaring diikat ketika hendak ditangkap polis di Desa Kasugengan Kidul, Kecamatan Depok, Kabupaten Cirebon. - Foto Tribun Jabar.


EmoticonEmoticon