Khamis, 1 Ogos 2024

Ditikam 15 kali kerana tak dapat jawap soalan ayam atau telur keluar dahulu


'Apa yang keluar dahulu? Ayam atau telur?' Siapa sangka teka-teki berunsur jenaka yang biasa diajukan untuk menguji minda individu ini akhirnya membawa maut.


Gara-gara berang dengan soalan itu tidak dapat dijawap, seorang lelaki di Indonesia dikenali sebagai Kadir Markus, 47, tergamak menikam rakannya sebanyak 15 kali dengan badik dalam kejadian menggemparkan di sebuah desa di daerah Tongkuno, kabupaten Muna di Sulawesi Tenggara pada Rabu (24/7/2024).


Ketua Polis Sektor Tongkuno atau Kapolsek, Inspektor Abdul Hasan mengesahkan kejadian tikaman itu.


Menurutnya, kedua-dua lelaki itu berada di bawah pengaruh alkohol ketika insiden tersebut. Motif pembunuhan adalah kerana mangsa tidak dapat menjawab soalan pelaku.


"Kadir Markus telah mengajukan soalan paradoksikal tersebut kepada rakannya yang dikenali sebagai DR, hingga berlaku pertengkaran tidak lama selepas itu.


"Kerana tidak dapat menjawab, mangsa meminta izin untuk pulang, namun tindakannya mengundang kemarahan pelaku yang berlari ke rumahnya untuk mengambil sebilah badik lalu menikam mangsa," ujarnya.


Penduduk membantu mangsa dengan membawanya ke Hospital Wakuru, namun nyawanya tidak dapat diselamatkan.


Sementara itu, pelaku Kadir Markus, kemudian menahan sebuah motosikal dan menyerah diri kepada polis.


Abdul Hasan mengesahkan suspek telah diberkas malah senjata berbahaya dan sepasang seluar miliknya turut dirampas.


"Dia telah didakwa dengan kes pembunuhan dan bakal dihukum penjara sehingga 18 tahun jika disabitkan kesalahan," jelasnya lagi. - Sumber Tribun News.


Kadir Markus ,47, warga desa Lakapera, Kecamatan Gu, Kabupaten Buton Tengah, Sulawesi Tenggara membunuh temannya, berinisial DR di jalan sumbu Raha-Lakapera, Desa Labasa, Kecamatan Tongkuno, Kabupaten Muna, Rabu (24/7/2024) petang. Motif pembunuhan ini kerana mangsa tidak dapat menjawab soalan pelaku tentang mana yang keluar dulu, telur atau ayam. - Foto Serambi News.


EmoticonEmoticon