Ahad, 7 Julai 2024

Koperal tembak mati lelaki jalin hubungan sulit dengan isterinya


Seorang lelaki ditembak mati dalam satu pergaduhan kerana mangsa dipercayai jalin hubungan sulit dengan isteri suspek, lapor laman berita Thaiger pada 6 Julai 2024.


Mangsa dikenali sebagai Thanawat, 27, ditembak mati di belakang sebuah pasar di Ranong, Thailand kelmarin, 5 julai.


Saksi melaporkan berlaku pertengkaran fizikal antara mangsa dan seorang lelaki berbaju hitam sebelum tembakan dilepaskan.


Penyerang dilaporkan melarikan diri dari tempat kejadian dengan menaiki sebuah kereta sedan honda berwarna putih.


Polis menerima panggilan kecemasan sekitar jam 6.42 petang (waktu tempatan) dan segera menghantar pegawai dan kakitangan perubatan ke tempat kejadian.


Mangsa ditemui di kawasan parkir, memakai seluar hijau dan jaket syarikat berwarna merah.  Dia telah mengalami dua kesan tembakan di kepala dan satu di lengan kanannya.


Siasatan awal mendapati, mangsa bekerja di sebuah syarikat penghantaran bungkusan swasta, tidak jauh dari tempat kejadian.


Polis mengesyaki suspek merupakan seorang anggota polis berpangkat Koperal, yang bergabung dengan Polis Peronda Sempadan.


Pergaduhan antara mereka berdua dipercayai melibatkan isteri suspek, yang turut bekerja di syarikat sama dengan mangsa.


Polis sedang berusaha untuk menahan suspek dan sudah mengenal pastinya.  Motif dipercayai cemburu dan dendam peribadi berkaitan hubungan sulit membabitkan mangsa dan isteri suspek. - Sumber The Thaiger.


Anggota polis mengawal lokasi kejadian di Ranong semalam. - Foto KhaoSod.


EmoticonEmoticon