Rabu, 12 Jun 2024

Polis buru pasangan bakar kamera perangkap had laju


Polis Britain sedang memburu dua individu yang membakar sebuah kamera perangkap had laju menggunakan sejenis cecair mudah terbakar sebelum melarikan diri, lapor akhbar Daily Mail pada 11 Jun 2024.


Rakaman sistem televisyen litar tertutup (CCTV) yang dimuat naik di platform Facebook memaparkan dua pelaku meletakkan tiang pada kamera berkenaan di A10 di Setchey, Norfolk pada pagi Sabtu lalu. 


Menerusi klip video itu, dua individu tersebut dilihat menutup kepala mereka dengan kain. Mereka keluar dari sebuah kenderaan berwarna hitam yang diletakkan di tepi jalan berhampiran kamera itu.


Mereka kemudian memasang satu objek besar berbentuk cincin pada tiang tersebut lalu membakarnya menggunakan cecair mudah terbakar untuk menghasilkan api yang besar. 


Setelah bertindak demikian, mereka segera menaiki kereta dan memecut laju meninggalkan kawasan itu.


"Polis dikerahkan ke A10 di Setchey pada pukul 7.23 pagi (waktu tempatan) pada Sabtu, 8 Jun, berikutan laporan yang mendakwa seorang lelaki dan wanita membakar kamera perangkap had laju," kata jurucakap Norfolk Constabulary. 


Sementara itu, polis tempatan turut memaklumkan bahawa tiada kecederaan dilaporkan dan siasatan sedang dijalankan. - Sumber Daily Mail.


Tangkap layar menunjukkan kamera perangkap had laju itu terbakar. - Foto Facebook.


EmoticonEmoticon