Isnin, 20 Mei 2024

Polis kesan lelaki pegang, tayang kemaluan pada pekerja wanita


Polis sedang mengesan seorang lelaki yang berkelakuan tidak senonoh terhadap pekerja wanita di sebuah kedai menjual aksesori telefon bimbit di Manggatal, Kota Kinabalu pada Jumaat lalu.


Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Asisten Komisioner Kasim Muda berkata, pihaknya telah menerima satu laporan yang menyatakan seorang pelanggan lelaki tidak dikenali telah memegang alat sulitnya sambil bertelefon.


Menurutnya, siasatan polis mendapati kejadian berlaku pada jam 8.30 malam.


"Pengadu menyatakan tidak pernah melihat suspek sebelum ini dan suspek bukanlah pelanggan tetap di premis tersebut.


"Hasil semakan rakaman pada kamera litar tertutup (CCTV) di tempat kejadian mendapati seorang lelaki berbaju putih dengan zip seluarnya terbuka dan mengeluarkan serta memegang kemaluan sambil berlegar di kawasan belakang kedai tersebut," katanya dalam kenyataan hari ini.


Kasim berkata, susulan daripada laporan itu, pihaknya sedang mengesan suspek dan meminta orang ramai yang mengenali suspek supaya berhubung dengan balai polis yang berdekatan.


"Kes disiasat di bawah Seksyen 509 Kanun Keseksaan," katanya.


Polis sedang mengesan seorang lelaki yang melakukan perbuatan tidak senonoh di kedai menjual aksesori telefon bimbit di Manggatal, Kota Kinabalu. - Foto Tular.


EmoticonEmoticon